Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Bestilling


Generelle oplysninger:
Faraos Cigarer Aps
CVR Nr.: DK 17 27 22 41
Skindergade 27
1159 København K
E-mail: faraos@faraos.dk
Telefon: 33 67 20 01

Bestilling:

Det er kun muligt at afgive bestillinger via vores hjemmeside www.faraos.dk .  Vi kan desværre ikke modtage bestillinger via e-mail eller pr. telefon da vi ikke kan modtage betalingsoplysninger direkte, da det er i strid med dansk lovgivning.
Såfremt du har forespørgsler til varer der ikke findes på hjemmesiden eller til varer generelt, så er du velkommen til at kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01. Vi vil så forsøge at hjælpe dig og evt. prøve at skaffe produktet hjem til dig.

Alle priser på hjemmesiden er inklusive 25% moms.

Priserne er gældende for kunder både indenfor og udenfor danmarks grænser.

Vi opdaterer vores hjemmeside flere gange om dagen, men det kan forekomme at en vare er udsolgt, selv om den er angivet til at være på lager, hvilket vi beklager. I det tilfælde vil vi, såfremt det er muligt, fremskaffe varen til dig hurtigst muligt. Skulle det ikke længere være muligt at fremskaffe vil vi informere dig og annullere ordren.

Betaling


www.faraos.dk har du følgende betalingsmuligheder:
- Dankort og VISA/Dankort
- VISA, VISA/Electron
- Mastercard
- Maestro
- Forudbetaling (betaling via bankoverførsel inden vi sender varen)
- Efterkrav (betaling via Girokort til Post Danmark, før du kan hente pakken på posthuset).
- EAN Nummer (kun for institutioner)

Bemærk: Betaling via bankoverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.

Betalingskort:
Hvis du benytter Dankort eller VISA/Dankort er dit køb uden nogen ekstra gebyrer.
Ved brug af danske kreditkort er der et gebyr på 1,25% af det samlede beløb.
Ved brug af udenlandske kreditkort er der et gebyr på 3,75% af det samlede beløb.

Hvornår bliver pengene trukket fra min konto?
Hvis du benytter betalingskort på vores hjemmeside, så bliver pengene først trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Såfremt du benytter forudbetaling bliver pengene trukket den dato du specificerer når du sætter betalingen op.
Ved Efterkrav bliver betalingen trukket den dato, du betaler girokortet til Post Danmark.

 

Er det sikkert at betale med kort?
Hvis du benytter et betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har ifølge dansk lovgivning mulighed for at afvise en betaling når du modtager din betalingsoversigt.
Al betaling med kreditkort på faraos.dk sker igennem betalingssystemet DIBS. Alt kommunikation er krypteret, og hverken faraos.dk eller andre har mulighed for at læse dine kortoplysninger.

 
DIBC

SIKRE BETALINGER PÅ INTERNET
DIBS Payment Services er PCI certificeret af VISA/Mastercard og al kommunikation er krypteret.


Er der gebyr på jeres transaktioner?
Hvis du benytter Dankort eller VISA/Dankort er dit køb uden nogen ekstra gebyrer.
Ved brug af danske kreditkort er der et gebyr på 1,25% af det samlede beløb.
Ved brug af udenlandske kreditkort er der et gebyr på 3,75% af det samlede beløb.
Bemærk dog at det koster 30 kr. ekstra at få sendt pr. Efterkrav.


Betaling pr. Efterkrav
:
Ved køb pr. Efterkrav vil din pakke blive sendt til dit lokale posthus. Herefter modtager du et girokort fra Post Danmark, og når det er betalt vil du kunne afhente din ordre. Bemærk at der tilskrives et ekstragebyr på 30 kr.  ved denne betalingsform. Bemærk også at posthuset eller din bank kan opkræve et gebyr for at betale girokortet.

 

Forudbetaling (via bankoverførsel):
Ved brug af forudbetaling vil du først modtage en ordrebekræftigelse fra os, som specificerer hvad du har bestilt i din ordre.
Når vi har behandlet din ordre, og den er klar til afsendelse, så sender vi en proforma-faktura. Fakturaen indeholder det endelige beløb som du skal betale og selve e-mailen indeholder de bankoplysninger som du skal bruge for at betale for din ordre. Bemærk at selv om der er giro-oplysninger på fakturaen er disse IKKE gyldige, da alle fakturaer har et standard format. Benyt venligst oplysninger i selve e-mailen.
Bemærk at du har 7 dage til at betale efter at du modtager proforma-fakturaen. Såfremt betalingen ikke modtages inden for 7 dage vil din ordre automatisk blive annulleret.

Når din betaling er registreret (dette kan tage 1-3 hverdage alt efter hvilken bank du benytter), så vil din ordre blive afsendt. Du vil derefter modtage din endelige faktura samt et Track & Trace nummer så du kan følge din pakke.


Betaling med EAN nummer:
Det er muligt for offentlige institutioner at betale med EAN nummer. I vil modtage en ordrebekræftelse og en faktura som normalt. Fakturaen kan I dog se bort fra, da I vil modtage en elektronisk faktura. (Da vi benytter en scannings-service kan dette dog tage et par dage efter). I e-mailen med faktura-kopien vil der også være et Track & Trace nummer, så I kan følge pakken. I vil blive tildelt en betalings periode på 30 dage, så jeres regnskabsafdeling kan få tid til at betale regningen. Jeres ordre vil dog blive afsendt som normalt, inden for 1-2 hverdage. (Bemærk at ved betaling med EAN nummer skal der betales for fragten. Ved store mængder vil dette blive beregnet og sat på fakturaen automatisk. Ved små forsendelser vil det holde sig til de normale 49 kr.)

 

Betaling pr. overførsel med betalingsbetingelser:
Det er muligt for virksomheder med SE/CVR nummer at blive oprettet som kunder hos Faraos Cigarer, som en del af vores distributionsaktiviteter. En konto med kredit og betalingsbetingelser skal dog godkendes af Faraos Cigarer først, og vil typisk blive tildelt 30 dage netto som betalingsbetingelser. Dog skal der på forhånd handles minimum 3 gange pr. forudbetaling inden for 6 måneder, samt for mindst 5000 kr.
Bemærk dog at det langt fra er alle vores varer som vi har distributionsrettigheder til, og vi kan kun distrubere de varer som vi har rettigheder til. Kontakt os via e-mail på faraos@faraos.dk for yderligere detaljer.

Bemærk at skulle en faktura blive betalt for sent skal der betales morarenter (p.t. 12% p.a.) samt et rykkergebyr på 50 kr. per rykker.

Betalingsbetingelser og kredit kan opsiges uden forudgående varsel af Faraos Cigarer, skulle dette blive nødvendigt.

Rabat


Bemærk at enkelte varer er ikke underlagt vores rabatter og rabatordninger, og ved køb af disse kan rabat derfor ikke opnås.
Institutioner og offentlige instanser kan opnår rabat ved større køb. Dette afhænger dog af volumen og historiske varekøb. Hvis en rabat ønskes bedes du kontakte os før købet på faraos@faraos.dk da det er noget der skal aftales på forhånd med den individuelle afdeling.

Privatkunder kan opnå 10% rabat i butikkerne og på nettet ved brug af vores Klub Faraos kort. For hvert varekøb opnår får du 10% af beløbet i point på dit kort, og disse point kan bruges dagen efter i vores butikker eller på nettet til andre køb. (f. eks. Hvis du køber for 100 kr. optjener du 10 point på dit kort. Disse point kan du bruge dagen efter til at betale med. 1 point er derfor til samme værdi som 1 kr.).

2 gange om året holder vi udsalg i vores butikker og på vores hjemmeside. Det er på vores fødselsdag og på Black Friday. Der vil du typisk kunne opnå en kontantrabat op til 20%. Udover disse vil der være tilbud i løbet af året, men en rabat på en vare kan ikke overføres til en anden. Det er heller ikke muligt at optjene point på dit Klub Faraos kort på fødselsdagen eller Black Friday.

Fragt & Forsendelse


Fragt 49 kr.
Fragt til Pakkeboks* 35 kr.
Ekstra Efterkravsgebyr 76 kr.


Fragt er gratis inden for Danmarks grænser (ikke inklusive Grønland og Færøerne) ved køb for minimum 500 kr., samt betaling med Dankort. Såfremt du benytter andre betalingskort er der ikke fri fragt.

Grønland & Færøerne           150 kr.
Sverige 79 kr.
Norge 79 kr.
Tyskland 79 kr.
Andre EU-lande 150 kr.
Resten af verden 250 kr.

 

Pakker til Danmark, Færøerne, Grønland, Island, Norge, Sverige og Tyskland Island sendes med PostNord. Pakker sendes til andre land med UPS, GLS eller DPD (afhængigt af hvilken fragt aftale vi har i det land).

* Ved forsendelse til pakkeboks sender PostNord dig 2 pinkoder som du skal bruge til at kunne hente din pakke. Skulle du mod forventning ikke modtage disse pinkoder skal du kontakte PostNords kundeservice på 70 21 80 62 og oplyse dit Pakkeboks ID-nr. samt pakkenummeret. Så sender de nye koder til dig.

Bemærk: Forsendelse til Norge og Sverige, bliver sendt med MyPack løsningen. Det vil sige at du skal afhente pakken i den nærmeste Pakkebutik. Det er derfor IKKE muligt at få den leveret til adressen.

Vi tager forbehold for at der er enkelte varer som er usædvanlige størrelser eller som vejer meget (f. eks. Rollespilsspyd, ringbrynjer, enkelte skjolde m. m.). Vi kontakter dig direkte hvis fragten ikke kan holdes inden for den faste pris.

Ordrebekræftelse & levering


Når du har afgivet din bestlling, vil du automatisk blive tilsendt en e-mail der viser hvad du har bestilt. Skulle du ikke modtage denne inden for en time, beder vi dig kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.

Når din ordre bliver afsendt modrager du en e-mail med en kopi af den endelige faktura (en papirsversion vil blive lagt i pakken), samt et Track & Trace nummer så du kan følge din pakke.

Vores målsætning er at alle pakker skal sendes indenfor 2 hverdage efter modtagelse af ordren, og helst før. Såfremt vi ikke kan sende din ordre inden for dette tidsrum kontakter vi dig med nærmere information. Har du derfor ikke hørt fra os efter 2 hverdage, så bedes du kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.

Leveringen af varen anses for at have fundet sted, når transportfirmaet (inden for danmarks grænser er dette Post Danmark), har leveret ordren på leveringsadressen og kunden har modtaget varen.
Vær opmærksom på, at hvis du har bestilt Flex levering hos Post Danmark, så stiller Post Danmark varen på modtagerens matrikel, efter forudgående aftale med Post Danmark, men du har selv ansvaret for varen, så snart den er sat på det aftalte sted. (Vær opmærksom på, at du SKAL have sat Flex Levering op hos Post Danmark for at kunne benytte denne leverings mulighed).

Modtagelse af ordre


Vi anbefaler at du altid kontroller pakken for transportskader INDEN du kvitterer for modtagelsen.


Såfremt der er skade på en pakke ved modtagelsen skal der gøres indsigelse overfor Post Danmark / Transport firmaet på stedet og at du ikke kvitterer for en leverance uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, såfremt der er skader.

Er varen/emballagen beskadiget kan du enten nægte at modtage pakken, hvorefter postbudet/fragtmanden tager pakken med retur. Du kan også modtaget pakken, men modtag den med forbehold (og anmærkninger på fragtbrevet). Opdager du først skaden efter at du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale posthus, hos transportøren eller hos os.

Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportøren.

Defekte & forkerte varer


Skulle din vare mod forventning være defect, eller er har du fået den forkerte vare, så skal du kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01, og så kan vi sammen finde en løsning.

Faraos Cigarer dækker alle transportomkostninger i forbindelse med defekte og forkerte varer. Vi beder dig kontakte os inden du sender pakken retur, så vi kan arrangere fragten for dig. For så vidt muligt vil vi gerne have det tilbage i den oprindelige pakke, da disse normalt er blandt de mere holdbare.

Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare så snart vi har modtaget returvaren, med mindre andet er aftalt. For at hjælpe med at hastebehandle din sag, vil vi bede dig om at vedlægge en kopi af fakturaen sammen med returvaren når den bliver sendt.  Det vil hjælpe os med at identificere problemet, så vi hurtigst muligt kan hjælpe dig.

Reklamationsret


Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler hos Faraos Cigarer har du 2 års reklamationsret. Fristen gælder fra det øjeblik du har købt varen og dermed modtaget din faktura eller kvittering.


Reklamationsret betyder at vi er forpligtigede til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte (brugerfejl, slitage m.m.), men som var til stedet ved kødstidspunktet (produktionsfejl osv.), uden at det koster ekstra eller er til besvær for dig. Vi har dog retten til at ombytte eller reparere varen inden for en rimelig tid. – Inden for de første 6 måneder af købet formodes fejl at have været til stede ved købet. Skulle vi mene at fejlen ikke har været til stede ved købet, står Faraos Cigarer derfor med bevisbyrden. Efter de 6 måneder er bevisbyrden dog hos kunden.

Bemærk at du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget manglen.


Udgifter til returfragt og evt. andre meromkostninger betales af Faraos Cigarer (vi beder dig kontakte os på forhånd, så vi kan arrangere fragten), såfremt der er tale om en produktionsfejl. For at kunne benytte dig af din reklamationsret skal du kunne dokumentere dit køb, ved fremvisning af faktura eller kvittering.
Såfremt dette ikke kan lade sig gøre frafalder reklamationsretten.

Skulle du ønske at reklamere over et produkt skal det indsendes til os efter aftale. Kontakt os derfor først via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.

Fortrydelsesret:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan kontakte os på 33 67 20 01, sende en email faraos@faraos.dk eller ved at benytte den formular som vi har vedhæftet din ordrebekræftelse. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for især for liverollespilsvåben over 150 cm. 

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister altså din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Faraos Cigarer
Skindergade 27
1159 København K.

Husk at vedlægge en kopi af din faktura og skriv på den hvad der skal ske, eller vedlæg en udfyldt kopi af den formular du fik tilsendt sammen med din ordre bekræftelse.

Persondata


I forbindelse med at du handler på www.faraos.dk lader du dig registrere med føgende information:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det ene formål at kunne levere ordren til dig.

Oplysninger afgivet til Faraos Cigarer videregives eller sælges ikke til trediepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Når du er registreret hos Faraos Cigarer har du altid ret til at gøre indsigelse imod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Skulle du ønske at gøre indsigelse bedes du gøre dette skriftligt via email på faraos@faraos.dk .
Personoplysningerne registreres hos Faraos Cigarers Aps. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger afgivet til Faraos Cigarer videregives eller sælges ikke til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Den dataansvarlige på www.faraos.dk er (indsæt titel/navn/juridisk navn).


Når du er registreret hos Faraos Cigarer har du altid ret til at gøre indsigelse imod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Skulle du ønske at gøre indsigelse bedes du gøre dette skriftligt via email på faraos@faraos.dk.

Datasikkerhed


Hvis du betaler med betalingskort er du altid sikret imod misbrug. Ifølge dansk lovgivning har du mulighed for at afvise en betaling når du modtager din betalingsoversigt.


Al betaling med kreditkort på www.faraos.dk foregår igennem betalingssystemet DIBS. Al kommunikation er krypteret og hverken Faraos Cigarer eller andre har mulighed for at læse dine kortoplysninger.  

 
DIBC

SIKRE BETALINGER PÅ INTERNET
DIBS Payment Services er PCI certificeret af VISA/Mastercard og al kommunikation er krypteret.

Bemærk at betalingen først trækkes når din ordre sendes. Det er aldrig muligt at trække et større beløb end det beløb du har godkendt da du lagde din ordre.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til faraos@faraos.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Butikker

Kundeservice

Services

Om Faraos

 

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev med konkurrencer, tilbud og nyheder. Du vælger selv, hvad du vil have nyt om.

Følg os...

Alt det nye om konkurrencer, events, tilbud og produkter.
Følg os i dag, så er du altid opdateret.

   

Følg os...

 
DankortVISAVISA electronMasterCardFaktura