Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

FAQ


0 – Hvordan kan jeg betale?
www.faraos.dk har du følgende betalingsmuligheder:
- Dankort og VISA/Dankort
- VISA, VISA/Electron
- Mastercard
- Maestro
- Forudbetaling (betaling via bankoverførsel inden vi sender varen)
- Efterkrav (betaling via Girokort til Post Danmark, før du kan hente pakken på posthuset).

1 – Hvornår bliver pengene trukket fra min konto?
Hvis du benytter betalingskort på vores hjemmeside, så bliver pengene først trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Såfremt du benytter forudbetaling bliver pengene trukket den dato du specificerer når du sætter betalingen op.
Ved Efterkrav bliver betalingen trukket den dato, du betaler girokortet til Post Danmark.

 

2 – Er det sikkert at betale med kort?
Hvis du benytter betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har ifølge dansk lovgivning mulighed for at afvise en betaling når du modtager din betalingsoversigt.
Alt betaling med kreditkort på faraos.dk sker igennem betalingssystemet DIBS. Alt kommunikation er krypteret, og hverken faraos.dk eller andre har mulighed for at læse dine kortoplysninger.

 
DIBC

SIKRE BETALINGER PÅ INTERNET
DIBS Payment Services er PCI certificeret af VISA/Mastercard og al kommunikation er krypteret.

 


3 – Er der gebyr på jeres transaktioner?
Hvis du benytter Dankort eller VISA/Dankort er dit køb uden nogen ekstra gebyrer.
Ved brug af danske kreditkort er der et gebyr på 1,25% af det samlede beløb.
Ved brug af udenlandske kreditkort er der et gebyr på 3,75% af det samlede beløb.

4 – Hvor meget skal jeg betale for fragt i Danmark? Hvem sendes det med?
Fragt i Danmark bliver sendt med Post Danmark og koster som følger:
Fragt  - 49 kr.
Ekstra Efterkravsgebyr – 30 kr.

Fragt er gratis inden for Danmarks grænser (ikke inklusive Grønland og Færøerne) ved køb for minimum 500 kr., samt betaling med Dankort. Såfremt du benytter andre betalingskort er der ikke fri fragt.

Vi tager forbehold for at der er enkelte varer som er usædvanlige størrelser eller som vejer meget (f. eks. Rollespilsspyd, ringbrynjer, enkelte skjolde m. m.). Vi kontakter dig direkte hvis fragten ikke kan holdes inden for den faste pris.

 

5 – Hvad koster fragt uden for Danmark eller til udlandet?

Island, Grønland & Færøerne 499 kr.
Sverige, Tyskland 79 kr.
Norge 249 kr.
Andre EU-lande 150 kr.
Resten af verden 499 kr.


Vi tager forbehold for at der er enkelte varer som er usædvanlige størrelser eller som vejer meget (f. eks. Rollespilsspyd, ringbrynjer, enkelte skjolde m. m.). Vi kontakter dig direkte hvis fragten ikke kan holdes inden for den faste pris.

 

6 – Hvilke bytteregler gælder?
Alle varer kan ombyttes eller refunderes inden for 14 dage, ved køb på hjemmesiden. (I butikkerne kan disse, i overensstemmelse med dansk lovgivning, kun ombyttes). Såfremt du returnerer en vare til ombytning eller refundering skal du sørge for omhyggelig indpakning da kun ubeskadigede varer kan refunderes eller ombyttes til den fulde pris. Bemærk også at varerne skal være i uåbnet og original emballage.  Såfremt varen beskadiges inden den modtages hos os, så vil den ikke kunne ombyttes eller refunderes til det fulde beløb.
Bemærk at ved brugte varer skal disse igen standvurderes, så hvis standen har ændret sig efter at den oprindeligt blev faktureret, vil du blive refunderet værdien som varen har i den nye stand.
Ved køb af julegaver er ombytningsreglerne lidt anderledes. I forbindelse med julegaver kan alle varer der er købt efter d. 1. november ombyttes indtil d. 31. januar. Bemærk dog at de stadig kun kan refunderes inden for 14 dage af køb og fakturering.

 


 

7 – Jeg har lavet en ordre, men jeg har ikke modtaget mine varer endnu. Hvad skal jeg gøre?
Så vidt muligt bliver alle ordrer sendt indenfor 2 hverdage. Bemærk dog at i forbindelse med vores fødselsdag, Black Friday og juleperioden oplever vi en stærkt øget mængde af ordrer, og i disse dage kan det tage 1-2 hverdage yderligere inden din ordre bliver afsendt.
Hvis der er gået mere end de ovenforstående dage kan du gøre følgende:

  • Hvis du har modtaget både en ordrebekræftelse og en faktura via e-mail:
    Hvis du har modtaget en e-mail med fakturaen, så betyder det at ordren er pakket og afsendt. I mailen med din faktura er det et link til Post Danmark’s Track & Trace, hvor du kan se hvor langt din pakke er nået. Bemærk dog at hvis e-mailen er modtaget efter kl. 16.00 har Post Danmark allerede afhentet pakker, og din pakke vil først være med den følgende dag. Linket til Track & Trace opdaterer dog først efter kl. 22.00 på den dag hvor pakken er blevet afhentet. (F. eks. Hvis du modtager din e-mail kl. 12, så bliver pakken afhentet samme dag, og efter kl. 22 kan du følge den på linket. Hvis du derimod modtager din e-mail kl. 17 vil pakken først blive afhentet den følgende dag, og du kan derfor først følge pakken efter kl. 22 den følgende dag).
    Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse, men ingen faktura:
  • Såfremt du har modtaget en ordrebekræftelse, men ingen faktura, betyder det at vi har modtaget din ordre, men at den endnu ikke er blevet afsendt. Normalt skulle du allerede være blevet kontaktet telefonisk eller pr. e-mail, men skulle dette mod forventning ikke være tilfældet er du velkommen til at kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.
  • Hvis du ikke har modtaget nogen ordrebekræftelse eller faktura:
    Såfremt du ikke har modtaget nogen e-mail fra os (husk at tjekke dit spam-filter), så betyder det at der enten er problemer med den e-mail adresse som du har opgivet, eller at din ordre ikke er blevet modtaget. Du bedes derfor kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.


8 – Kan jeg betale med EAN-nummer?
Du kan godt betale med EAN-nummer hvis du handler for en offentlig institution. Såfremt du ønsker det så vælger du EAN betaling som betalingsmetoden og du skriver derefter EAN-nummeret i feltet. Vi tager os derefter af resten og sørger for at i vil modtage en elektronisk faktura (i vil også modtage en faktura via vores normale e-mail system).

9 – Jeg handler udenfor EU (eller fra Grønland & Færøerne). Hvad sker der med momsen?
Såfremt dine varer sendes udenfor EU, fratrækker vi momsen. Bemærk dog at brugte varer og fragt IKKE er momsfri, så det vil kun være på varer som er nye, at momsen vil blive fratrukket. Dette vil fremgå af din faktura. Bemærk dog at toldmyndighederne i det land hvor pakken bliver sendt til, kan opkræve moms på dine varer. Der vil derfor altid ligge kopier af fakturaen ved din pakke, til brug af myndighederne.
 

10 – Andre spørgsmål?
Skulle du have andre spørgsmål så er du velkommen til at kontakte vores kundeservice via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01. – Bemærk dog at der normalt kun vil blive svaret inden for de normale hverdage mellem kl. 10 og 17.

 

Butikker

Kundeservice

Services

Om Faraos

 

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev med konkurrencer, tilbud og nyheder. Du vælger selv, hvad du vil have nyt om.

Følg os...

Alt det nye om konkurrencer, events, tilbud og produkter.
Følg os i dag, så er du altid opdateret.

   

Følg os...

 
DankortVISAVISA electronMasterCardFaktura