Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

FAQ


0 – Hvordan kan jeg betale?
www.faraos.dk har du følgende betalingsmuligheder:
- Dankort og VISA/Dankort
- VISA, VISA/Electron
- Mastercard
- Maestro
- MobilePay
- Forudbetaling (betaling via bankoverførsel inden vi sender varen)
- EAN Nummer (kun for institutioner)
- Gavekort
- Klub Faraos Point (læs mere om Klub Faraos her: https://www.faraos.dk/klubfaraos)

1 – Hvornår bliver pengene trukket fra min konto?
Hvis du benytter betalingskort herunder MobilePay på vores hjemmeside, bliver pengene trukket fra din konto, når vi afsender din ordre. 

Såfremt du benytter forudbetaling, bliver pengene trukket den dato, du specificerer, når du sætter betalingen op. 

Hvis du vælger at få din forsendelse delt op i flere leveringer, vil hele beløbet blive hævet, når vi sender den første forsendelse.

 2 – Er det sikkert at betale med kort?
Al betaling med kreditkort på faraos.dk sker igennem betalingssystemet DIBS. Al kommunikation er krypteret, og hverken faraos.dk eller andre har mulighed for at læse dine kortoplysninger.

 
DIBC

SIKRE BETALINGER PÅ INTERNET
DIBS Payment Services er PCI certificeret af VISA/Mastercard og al kommunikation er krypteret.

 3 – Er der gebyr på jeres transaktioner?
Der bliver ikke tillagt nogle gebyr for brug af betalingskort fra Faraos Cigarers side.

4 – Hvor meget skal jeg betale for fragt i Danmark? Hvem sendes det med?

Post i Danmark senders

Fragt

49 kr.

Fragt til Pakkeboks*

35 kr.


Fragt er gratis inden for Danmarks grænser (ikke inklusive Island, Grønland og Færøerne) ved køb for minimum 500 kr.

Vi tager forbehold for, at der er enkelte varer, som er usædvanlige størrelser eller som vejer så meget, at de ikke er mulige at sende. Hvis dette er tilfældet vil det fremgå af hjemmesiden.

 5 – Hvad koster fragt uden for Danmark eller til udlandet?

Island, Grønland & Færøerne           499 kr.
Sverige 79 kr.
Norge 249 kr.
Tyskland 79 kr.
Andre EU-lande 150 kr.
Resten af verden 499 kr.

Pakker til Danmark, Færøerne, Grønland, Island, Sverige og Tyskland sendes med PostNord. Pakker sendes til andre land med UPS, GLS eller DPD (afhængigt af hvilken fragtaftale vi har i det land).

Ved forsendelse til pakkeboks sender PostNord dig to pinkoder, som du skal bruge til at kunne hente din pakke. Skulle du mod forventning ikke modtage disse pinkoder, skal du kontakte PostNords kundeservice på +45 70 21 80 62 og oplyse dit Pakkeboks ID-nummer samt pakkenummeret. Så sender de nye koder til dig.

Forsendelse udover Danmark vil generelt blive sendt til den nærmeste pakkebutik. Det er derfor IKKE muligt, at få den leveret til adressen.

Vi tager forbehold for, at der er enkelte varer, som er usædvanlige størrelser eller som vejer så meget, at de ikke er mulige at sende.

6 – Hvilke bytteregler gælder?

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Du kan nemt reklamere over fejl eller mangler ved en vare. Dette kan gøres via e-mail: Info@faraos.dk eller via telefon: +45 33 67 20 01. Vi beder dig kontakte os, inden du evt. sender varen retur. Du har 2 års reklamationsret, fra du har modtaget din vare. Du skal reklamere inden for en rimelig tid efter, at du har opdaget manglen.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@faraos.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

7 – Jeg har lavet en ordre, men jeg har ikke modtaget mine varer endnu. Hvad skal jeg gøre?
Så vidt muligt bliver alle ordrer sendt indenfor 2 hverdage. Bemærk dog, at i forbindelse med vores fødselsdag, Black Friday og juleperioden, oplever vi en stærkt øget mængde af ordrer, og over de dage kan det tage yderligere 1-2 uger, inden din ordre bliver afsendt.

Hvis der er gået mere end de ovenforstående dage kan du gøre følgende:

  • Hvis du har modtaget både en ordrebekræftelse og en faktura via e-mail:
    Hvis du har modtaget en e-mail med fakturaen, så betyder det at ordren er pakket og afsendt. I e-mailen med din faktura er det et link til PostNords Track & Trace, hvor du kan se, hvor langt din pakke er nået. Bemærk dog, at hvis e-mailen er modtaget efter kl. 16.00 har PostNord allerede afhentet pakker, og din pakke vil først være med den følgende dag. Linket til Track & Trace opdaterer dog først efter kl. 22.00 på den dag, hvor pakken er blevet afhentet. (f. eks. Hvis du modtager din e-mail kl. 12, så bliver pakken afhentet samme dag, og efter kl. 22 kan du følge den på linket. Hvis du derimod modtager din e-mail kl. 17 vil pakken først blive afhentet den følgende dag, og du kan derfor først følge pakken efter kl. 22 den følgende dag).
    Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse, men ingen faktura:
  • Såfremt du har modtaget en ordrebekræftelse, men ingen faktura, betyder det at vi har modtaget din ordre, men at den endnu ikke er blevet afsendt. Normalt skulle du allerede være blevet kontaktet telefonisk eller pr. e-mail, men skulle dette mod forventning ikke være tilfældet er du velkommen til at kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.
  • Hvis du ikke har modtaget nogen ordrebekræftelse eller faktura:
    Såfremt du ikke har modtaget nogen e-mail fra os (husk at tjekke dit spam-filter), så betyder det at der enten er problemer med den e-mailadresse som du har opgivet, eller at din ordre ikke er blevet modtaget. Du bedes derfor kontakte os via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01.

8 – Kan jeg betale med EAN-nummer?
Du kan godt betale med EAN-nummer hvis du handler for en offentlig institution. Såfremt du ønsker det så vælger du EAN-betaling som betalingsmetoden og du skriver derefter EAN-nummeret i feltet. Vi tager os derefter af resten og sørger for, at I vil modtage en elektronisk faktura (I vil også modtage en faktura via vores normale e-mail system).

9 – Jeg handler udenfor EU (eller fra Grønland & Færøerne). Hvad sker der med momsen?
Såfremt dine varer sendes udenfor EU, fratrækker vi momsen. Bemærk dog at brugte varer og fragt IKKE er momsfri, så det vil kun være på varer som er nye, at momsen vil blive fratrukket. Dette vil fremgå af din faktura. Bemærk dog at toldmyndighederne i det land, hvor pakken bliver sendt til, kan opkræve moms på dine varer. Der vil derfor altid ligge kopier af fakturaen ved din pakke til brug af myndighederne.
 
10 – Andre spørgsmål?
Skulle du have andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice via e-mail på faraos@faraos.dk eller via telefon på +45 33 67 20 01. Bemærk dog, at der normalt kun vil blive svaret på hverdage mellem kl. 10 og 17.

 

Butikker

Kundeservice

Services

Om Faraos

 

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev med konkurrencer, tilbud og nyheder. Du vælger selv, hvad du vil have nyt om.

Følg os...

Alt det nye om konkurrencer, events, tilbud og produkter.
Følg os i dag, så er du altid opdateret.

   

Følg os...

 
E-Handelsfonden
DankortVISAVISA electronMasterCardFaktura